Jaaaaah…..
Even opletten! Inderdaad: de woensdagavond.
En niet in onze cosy Salon, maar in de klankrijke Vaas.
Mittwoch.
En toch ook met een weekendgevoel.
Geen Salon zonder Thee en Taarterig weekendgevoel.
En een laat voorjaarszonnetje zal er schijnen.
Een avondzon, warm en romantisch.
Passend natuurlijk, want de muziek en de teksten zullen ook warm en romantisch zijn.
We zullen zelfs kippevel krijgen. (Ja, ik weet het, eigenlijk kippenvel, maar ik hecht aan het ouderwetse kippevel.)
Eva van Wissen komt dichten en zal betaald worden in klanken. Terwijl deze woorden geschreven worden, moet het lied nog gaan ontstaan. Oeps, pressure, pressure.
Naut de Bruin komt jazzy piano spelen en neemt, naar ik heb begrepen, een blazer mee. Er gaat een vreemde wind waaien.
En dat is dan weer een bruggetje naar Isabella van Roekel. Die zingt, begeleid door onder andere Inge Sijpheer op viool, het lied Vreemde Wind van Ernst Jansz.
Zingen. Dames en Heren dus. Want zij vormen de aanleiding voor de uitstap naar de Vaas. Zij laten het achterste van hun tong zien en zingen onder andere “Wochenend und Sonnenschein’ van de Comedian Harmonists, de godfathers van de close harmony. Gehuld in bloemige outfits.
Daar staan ze dan, in de Vaas, die nou eenmaal beter klinkt dan de Salon.
Henk, tip voor jou: Schilder in woorden een mooi stilleven. Of schilder real-time een stil leven. Vaas met bloemen. Lawaaiige bloemen. Peuleschil (peulenschil?) voor een columnist.
Maak het plaatje compleet en kom genieten van ons avondzonnetje, Mittwoch 3 juni 20.00 uur.
Hartelijke groet,P.S.: Voor de Salon van woensdag 3 juni a.s. zijn zo'n 75 plaatsen beschikbaar. Reserveren uitsluitend via odagerritsma@gmail.com. Toewijzing gebeurt op volgorde van binnenkomst van reserveringsmail. Vol = vol!.
